Postępowanie rekrutacyjne na studia odbywa się z zastosowaniem Internetowego Systemu Rekrutacyjnego. Warunki oraz tryb rekrutacji na rok akademicki 2019/2020 w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie (ZUT) zostały ustalone uchwałą nr 39 z dnia 28 maja 2018 r. w sprawie warunków, trybu oraz terminów rekrutacji na studia wyższe w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2019/2020.
Rekrutacja uczestników będzie prowadzona zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji w tym zasadą dostępności dla osób niepełnosprawnych w sposób horyzontalny, czyli na każdym etapie. Informacja o rekrutacji na kierunek zostanie upowszechniona na głównej stronie ZUT w Szczecinie i stronie Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki (WIMiM), a także poprzez dystrybucję ulotek, plakaty, banery.
Proces kwalifikowania kandydatów/kandydatek na studia stacjonarne pierwszego stopnia:
- Podstawą przyjęcia na I rok studiów stacjonarnych o profilu praktycznym w roku akademickim 2019/2020 będą wyniki pisemnego egzaminu maturalnego (nowa matura świadectwo wydane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną) lub egzaminu dojrzałości (stara matura) lub wyniki matury międzynarodowej. Maturę międzynarodową potwierdza dyplom IB International Baccalaureate wydany przez organizację International Baccalaureate Organization z siedzibą w Genewie. Kandydat rejestruje się w Internetowym Systemie Rekrutacji ISR deklarując chęć studiowania na kierunku o profilu praktycznym.
- Uczelnia stwarza dogodne warunki osobom niepełnosprawnym, kandydatom z dysfunkcją narządu ruchu zostaną udostępnione sale bez barier architektonicznych (informacja o możliwości skorzystania z mechanizmu racjonalnych usprawnień).
- Wyniki egzaminu maturalnego, egzaminu dojrzałości lub matury międzynarodowej wyrażone zostaną za pomocą liczby punktów (LP), uzyskanych przez kandydata
w postępowaniu kwalifikacyjnym. Zasady wyznaczania liczby punktów (LP) podano poniżej. - Kandydatom, którzy legitymują się świadectwem egzaminu maturalnego nowej matury świadectwo wydane przez OKE egzaminacyjną oraz kandydatom legitymującym się dyplomem matury międzynarodowej IB – liczba punktów (LP) będzie obliczona według wzoru:
LP = 0,35*A*W + 0,2*B*W + 0,2*C*W + 0,25*D*X
Symbole wprowadzone we wzorze oznaczają liczbę punktów [%] uzyskanych przez kandydata na egzaminie maturalnym z przedmiotów:
A – matematyka poziom podstawowy lub rozszerzony,
B – przedmiot dodatkowy poziom podstawowy lub rozszerzony,
C – język polski poziom podstawowy lub rozszerzony,
D – język obcy (nowożytny) poziom podstawowy lub rozszerzony.
Wartości współczynników W oraz X wynoszą:
W = 1.0 dla poziomu podstawowego oraz 1.5 dla poziomu rozszerzonego
X = 1.0 dla poziomu podstawowego; 1.5 dla poziomu rozszerzonego oraz 1.7 dla klasy dwujęzycznej
Kandydat wpisuje do Internetowego Systemu Rekrutacji wszystkie uzyskane wyniki z egzaminu maturalnego, natomiast system wylicza najkorzystniejszą dla kandydata liczbę punktów (LP). Ten sam przedmiot maturalny może być uwzględniany dwa razy we wzorze, pod warunkiem, że kandydat zdawał go na dwóch różnych poziomach: podstawowym i rozszerzonym. - Kandydat z listy zakwalifikowanych do przyjęcia na studia zobowiązany jest do złożenia w określonym terminie kompletu dokumentów.
- Kandydat z listy rezerwowej wprowadzony na listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia zobowiązany jest do złożenia w określonym terminie kompletu dokumentów.
- Z kandydatem zakwalifikowanym do przyjęcia, po złożeniu kompletu dokumentów zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikująca, obejmująca kompetencje miękkie kandydata. Maksymalnie Kandydat może uzyskać z obu części 15 punktów. Na ocenę pozytywną należy uzyskać minimalnie 8 punktów.
Oferta edukacyjna kierowana jest do kandydatów/kandydatek o predyspozycjach do przedmiotów ścisłych. Uczestnicy objęci wsparciem projektu powinni posiadać istotne cechy takie jak:
- otwartość,
- komunikatywność,
- inicjatywa,
- dokładność,
- kreatywność,
- odpowiedzialność,
- samodzielność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność aktywnego słuchania,
- umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej.