Etap 1: Wykonanie zadania praktycznego – w grupie.
Cel główny zadania:
Celem głównym zadania jest sprawdzenie umiejętność miękkich i współpracy w grupie.
Cel szczegółowe zadania:
- Wzbudzenie w kandydatach kreatywnego myślenia.
- Wykorzystanie posiadanej wiedzy i umiejętności do rozwiązania zadania, sprawdzenie kompetencji takich jak: otwartość, komunikatywność, inicjatywa, kreatywność, dokładność, umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej.
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, poprzez wspólne rozwiązywanie problemu zadania: umiejętność pracy w zespole i aktywne słuchanie.
- Zmiana stereotypów myślenia, poszukiwanie nowych niekonwencjonalnych rozwiązań, łamanie przyjętych granic do sprawdzenia kompetencji takich jak: otwartość, inicjatywa, kreatywność i umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej.
- Sprawdzenie komunikacji pomiędzy sobą i podział ról, poprzez wspólne wykonywanie zadań, czyli sprawdzenie kompetencji takich jak: otwartość, komunikatywność, samodzielność i odpowiedzialność.
Weryfikacja kandydatów/kandydatek będzie polegała na ocenie wykonanego zadania oraz obserwacji pracy w grupie, przez członków komisji. Za ukończenie z sukcesem zadania każdy z członków grupy otrzymuje 5 punktów. Podczas obserwacji pracy w grupie Kandydat/Kandydatka może otrzymać maksymalnie 5 punktów. Skala oceny od 0 do 5, gdzie:
0 – będzie oznaczało brak umiejętność miękkich i współpracy w grupie,
5 – będzie oznaczało posiadanie wszystkich wskazanych umiejętności miękkich i współpracy w grupie
Etap 2: Indywidualna rozmowa kwalifikacyjna.
Cel główny zadania:
Na indywidualnej rozmowie zostaną zadane pytania, które będą dotyczyły motywacji podjęcia studiów na danym kierunku.
Cel szczegółowe zadania (przykładowe pytania):
- Dlaczego zdecydowałeś/aś się studiować na danym kierunku studiów?
- Co przekonało Cię do wyboru tego kierunku?
- Czym ten kierunek wyróżniał się od innych?
- Co chciałbyś robić po ukończeniu tego kierunku?
- Jakie są Twoje oczekiwania odnośnie posiadanych umiejętności i wiedzy po ukończeniu tego kierunku?
Weryfikacja kandydatów/kandydatek będzie polegała na ocenie wykonanego zadania oraz obserwacji pracy w grupie, przez członków komisji. Za ukończenie z sukcesem zadania każdy z członków grupy otrzymuje 5 punktów. Podczas obserwacji pracy w grupie Kandydat/Kandydatka może otrzymać maksymalnie 5 punktów. Skala oceny od 0 do 5, gdzie:
0 – będzie oznaczało brak zaangażowania, przyjście na dany kierunek, tylko dlatego, że jest to coś nowego, brak wiedzy na temat charakteru studiów dualnych,
5 – będzie oznaczało świadomy wybór danego kierunku, podyktowany chęcią własnego rozwoju i nabyciem nowych praktycznych umiejętności, posiadanej wiedzy na temat charakteru studiów dualnych.
Ocena z rozmowy będzie średnia ocen wystawionych przez każdego członka Komisji Kwalifikacyjnej.